تصویر بالای مقاله

پرداخت یاری چیست ؟

روز یکشنبه , 19 خرداد 1398 ساعت 14:02

در حال حاضر بیش تر کسب وکارها و وبسایت­ها در فضای آنلاین به درگاه پرداخت اینترنتی امن نیاز دارند و پرداخت یارها شرکت‌هایی هستند که تحت نظارت بانک مرکزی و شاپرک برای ارائه درگاه پرداخت اینترنتی تعریف شده­اند.

وظیفه اصلی شرکت‌های پرداخت یار ارائه انواع سرویس‌های پرداخت به افراد و کسب وکارهاست.

پرداخت یارها می‌توانند با یک یا چند شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) قرارداد همکاری داشته باشند، در حال حاضر در فهرست شرکت­های پرداخت مورد تایید شاپرک،12شرکت­ PSP مجاز به انجام فعالیت وجود دارد.

جای یک پرداخت یار در چرخه پرداخت کجاست ؟

در مجموع شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) به‌عنوان مرجع مدیریت یکپارچه صنعت پرداخت الکترونیک کشور برای پیاده‌سازی و نظارت بر پرداخت الکترونیکی در سراسر کشور با دو نهاد زیر نظر خود فعالیت می‌کند:

  • شرکت‌های خدمات پرداخت (PSP)
  • پرداخت یارها

شرکت‌های پرداخت یار با همکاری شرکت‌های PSP می‌توانند گستره وسیعی از خدمات پرداخت از قبیل درگاه پرداخت مستقیم، درگاه پرداخت واسط، لینک پرداخت شخصی، فاکتورآنلاین و... را ارائه دهند.

چرا باید از یک پرداخت یار درگاه بگیریم ؟

پرداخت­یارها سعی می‌کنند تا فرآیند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را بسیار راحت تر کنند و به این ترتیب ظرف چند ساعت پس از ارائه مدارک درگاه پرداخت ارائه می‌گردد.

معمولا پنل کاربری کسانی که درگاه پرداخت خود را از یک پرداختیار دریافت می‌کنند بسیار ساده و کاربردیتر است و یا حتی می‌توانند حساب خود را مدیریت کنند و گزارشی از تراکنش‌های خود داشته باشند.


ساده و بدون هزینه / همه تراکنش‌ها و مشتریان‌شما دریک‌ حساب‌کاربری !