تصویر بالای مقاله

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

روز یکشنبه , 02 تیر 1398 ساعت 16:06

قبل از اینکه به نحوه ساخت درگاه پرداخت اینترنتی بپردازیم باید بدانیم درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چرا باید از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنیم.

وبسایت‌های فروشگاهی و کسب وکارهای آنلاین برای آنکه بتوانند محصولات و خدمات را به صورت آنلاین به فروش برسانند به بستری امن در وبسایت خود نیاز دارند تا امکان پرداخت مبلغ حاصل از فروش محصولات و خدمات را برای مشتریان خود فراهم کنند؛ بنابراین مدیر فروشگاه اینترنتی باید برای وبسایت خود درگاه پرداخت اینترنتی ایجاد کنند.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت مستقیم : هنگامی که تصمیم به گرفتن درگاه پرداخت مستقیم می‌نمایید در حقیقت شما با یک PSP قرارداد می‌بندید. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) که تحت نظارت شاپرک مشغول فعالیت هستند، برای ارائه درگاه پرداخت مستقیم مدارک و شرایطی را تعریف کرده اند.برای مشاهده مدارک و شرایط مورد نیاز به صفحه درگاه پرداخت مستقیم مراجعه نمایید.

درگاه پرداخت واسط: در این روش، فروشگاه‌ یا کسب‌وکارآنلاین، با یکی از شرکت‌های معتبر واسط بین‌بانکی که همان پرداخت یارها هستند قرارداد می‌بندد و شرکت‌های پرداخت یار نیز با بانک‌ها و PSPهای مختلف قرارداد دارند، صاحب فروشگاه با عقد قرارداد با یک شرکت پرداخت یار امکان دریافت پرداخت غیرمستقیم را برای وب‌سایت خود فراهم می‌کند. در این روش مبلغ مورد پرداخت مشتری ابتدا به حساب شرکت پرداختیار واریز می‌شود و پس‌ از آن به‌ حساب دارنده فروشگاه اینترنتی انتقال می‌یابد. شرکت‌های پرداختیار بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند کارمزد کمی از حساب دریافت می‌کنند.ونداپرداخت نیز به عنوان پرداخت یار تحت نظارت شاپرک، به متقاضیان درگاه پرداخت واسط این سرویس را ارائه می‌دهد.

تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط چیست ؟

اگر تا به اینجای مقاله این سوال برای شما پیش آماده است که چرا باید درگاه پرداخت واسط بگیریم درحالی که مشمول کارمزد هم می‌گردد با ما همراه باشید. در ادامه می‌خواهیم تفاوت‌های درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط را بیان کنیم :

1- برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم لازم است تا وبسایت پذیرنده حتما دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد که این موضوع فرآیندی زمان بر است در حالیکه برای اخذ درگاه پرداخت واسط داشتن نماد اعتماد الکترونیکی ضرورتی ندارد. به طورکلی یکی از ویژگی‌های پرداخت یارها در ارائه درگاه پرداخت واسط این است که مدارک کم تری مطالبه می‌کنند. البته با توجه به افزایش سایت‌های غیر مجاز شرکت‌های پرداختیار دچار سخت گیری‌های بیشتری از طرف بانک مرکزی شده اند و این موضوع باعث شده است تا پرداخت یارها مسئولیت سنگین تری داشته باشند.

2- در صورتی که کسب وکار اینترنتی بر پایه شبکه‌های اجتماعی باشد و وبسایتی وجود نداشته باشد، امکان دریافت درگاه پرداخت مستقیم وجود ندارد چرا که یکی از شرایط گرفتن درگاه پرداخت مستقیم داشتن وبسایت است در حالی که درگاه پرداخت واسط می‌تواند به صورت لینک درگاه پرداخت نیز ارائه شود تا از آن بتوان به روش‌های مختلف استفاده کرد.

3- فعالسازی سریع درگاه پرداخت واسط یکی دیگر از تفاوت هاست. ونداپرداخت ظرف چند ساعت پس از احراز هویت کاربر می‌تواند درگاه واسط را برای کاربر فعال نماید در حالیکه برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم درصورتیکه تمام مدارک و مجوزهای مورد نیاز تکمیل باشد پس از چند روز کاری درگاه ارائه می‌گردد.

4- پنل کاربری درگاه پرداخت واسط که توسط پرداخت یارها ارائه می‌شود اغلب ساده‌تر و دارای گزارش‌ها تکمیلی است.همچنین در صورتی که در هر مرحله از کار پرسشی داشته باشید بخش پشتیبانی ونداپرداخت تیکت‌ها را در به طور مداوم بررسی و پاسخ می‌دهند.

با بررسی ویژگی‌های هر یک از درگاه‌ها و در نظر گرفتن شرایط کسب وکار آنلاین می توان از انواع درگاه‌های پرداخت استفاده کرد و کسب وکار اینترنتی و فروش آنلاین را معطل یک درگاه پرداخت اینترنتی امن و مطمئن نکنیم. درگاه پرداخت مستقیم، درگاه پرداخت واسط، لینک پرداخت شخصی VPay و فاکتور آنلاین سرویس‌هایی است که در ونداپرداخت ارائه می‌شود تا هر کسب وکاری بر اساس نیاز خود درگاه مناسب و مطمئنی داشته باشد و فعالیت خود را در فضای آنلاین به تعویق نیندازد. در صورت نیاز به توضیحات بیش تر برای هر یک از سرویس‌ها با ما در تماس باشید.


ساده و بدون هزینه / همه تراکنش‌ها و مشتریان‌شما دریک‌ حساب‌کاربری !